Rethink frivillige, Aarhus, Per Bille

Gæsteservice og turistkontor

Foto: Per Bille

Bliv klogere på, hvor dine møde- og konferencedeltagere kan få mere viden om Aarhus og de mange attraktioner, når de er i byen.

The Aarhus Way - Gæsteservice

I 2011 blev det traditionelle turistkontor lukket i Aarhus, da man ønskede at servicere gæsterne der, hvor de befinder sig. Såvel digitalt som med vores fysiske tilstedeværelse.

Dette resulterede i, at byens gæsteservice er at finde rundt omkring i byen. Blandt andet via touch-skærme med turistinformation, der er opstillet på hotspots i og omkring Aarhus samt via ladcykler, der bruges som pop-op-turistkontorer rundt omkring i byen samt til events og under konferencer.

I 2016 betjente VisitAarhus’ mobile turistkontorer flere end 85.000 gæster.

Læs mere om vores turistinformation.

I vores 2025 strategi er en af vores "must win battles" at vi skal fastholde og udvikle gæsteservicen - The Aarhus Way.
 

Vi løfter i flok

Da vores vision er, at vi skal kendes og anerkendes som en af Skandinaviens bedste byer at besøge, afholde konferencer, arbejde, studere og bo i, betyder det, at vi er nødt til at løfte i flok, hvilket gøres via et tæt samarbejde med byens erhverv.

Visionen danner naturligvis også grundlag for vores gæsteservice, hvor der udover vores medarbejdere også er kommunens cityassistenter og mere end 1950 frivillige, der står klar til at hjælpe - privat turist som konferencedeltager - via en gæsteservice, der lever op til gæstens behov og ønsker.  
 

FAQ hos gæsteservice

  • Hvor er de forskellige gæsteservice tilbud placeret henne?

    • Gæsteservice tilbuddene er placeret her: Store Torv, Banegårdspladsen, Dokk1, havneområdet (på krydstogtdage) samt ved særlige events og konferencer. Kommunens cityassistener er desuden altid til stede rundt omkring i byen.
       
  • Hvor mange turister er der i Aarhus, og hvor kommer gæsterne fra?

  • Hvilke attraktioner besøger gæsterne?

    • Læs mere om Aarhus' mest besøgte attraktioner.